MINGGU 7 : Intipati Perbincangan Digital Life Style Expo (DLE)


SHELVING
  • Shelving merupakan suatu aktiviti menyusun buku di rak mengikut kategori dan nombor siri.
  • Shelving adalah aktiviti yang saya lakukan selama 1jam pada setiap hari sebelum memulakan kerja di bahagian teknologi maklumat.
  • Aktiviti Shelving ini dilakukan pada setiap hari oleh semua staff di setiap bahagian. 




Minggu ini dimulakan dengan Intipati Perbincangan Digital Life Style Expo (DLE) yang akan diadakan di Dewan 5 Pusat Konvokesyen Kuala Lumpur (KLCC). Pelatih perlu mencari buku yang berkonsep Traceability, Connected healthcare, Home & Community living dan Travel & Commuting, pencarian buku tersebut perlu di cari di laman web http://www.u-library.gov.my/portal/web/guest/home.  


*Klik disini untuk pencarian buku
Selesai pencarian 5 buah buku,





kini pelatih perlu membaca dan membuat ringkasan setiap buku mengikut konsep yang diberi selepas siap diringkaskan. Ringkasan buku yang berkonsep Traceability, Connected healthcare, Home & Community living dan Travel & Commuting tersebut perlu dimuat naik diportal http://www.u-library.gov.my/portal/web/guest/home untuk kegunaan orang awam.


Pelatih juga diarah untuk mencari Link mengenai Kesihatan untuk dimuat naik kedalam Portal http://www.u-library.gov.my/portal/web/guest/home sebagai rujukan orang awam. 

*Siap dimuat naik kedalam portal

*Siap dimuat naik kedalam portal